Thursday 22 March 2012

Nippe naha hoidmiseks!

   Olen juba kaua otsinud motivatsiooni, tõuget hakkamaks taimetoitlaseks. Nüüd on see tund tulnud. Hoidun lihast juba nädalakes, kuid eile sain piisava põhjenduse, et lihast täielikult loobuda. Piisas sellest ainsamast kilokesest, mille ma juurde võtsin, kui peeglist vaatas vastu  keegi teine. See oli pärast kahenädalast igapäevast lihatoitumist, ja mulle tundus, et ma hakkan meenutama lammast, ainult, et ülesöönud sea kombel. Kitsega on mul mingeid sarnaseid näojooni ennegi täheldatud, kuid nüüd ehmusin väheke ära ja jätsin liha menüüst välja. Aga nüüd, kus ma tean, et liha söömine teeb naha rutem vanaks ja tekitab kortse, pole mul põhjust enam loomtoidule. Loomade eluiga on lühem, mis väge ma sealt otsin? Otsustasin kalaga esialgu jätkata, sest Sanjeev, kes taaskord mu suur mõjutaja on, ütles, et kala söömine on nahale hea, et katsugu ma hiinlaste või jaapanlaste nahku, pidavat väga siidised olema. Oled, mis sööd! 
   Oluline on ka iga päev natuke pead alaspidi hoida, see tegevat jällegi näonaha nooruslikuks.  Veri voolab pähe ja elustab näonahka. Ja muidugi on kasu masaažist. Siis tuleb veel hoiduda päikesest, ja oledki ka veel neljakümneselt hot. Dr Sanjeev soovitas mul ka külje ja singilihaseid natuke vormida, parim harjutus esimeseks on ujumine ja teiseks poolistakus seismine. Igaljuhul võitlus vanaduse vastu on lahti läinud;D 
   No ega ma nüüd siin vanunemisest ka kogu aeg ei mõtle, ma rohkem ikka enese kasvatuse peal, täna alko poes, kui teised veini ostsid, jäin odavatele hindadele vaatamata täiesti tuimaks. Ma siin olen väga tubli olnud, loobun järk järgult ebaolulistest asjadest.
   
   Käisime teisipäeval Sanjeeviga Hip-e Clubis tantsimas, olime õhtu vedraim paar, sest isegi selles päkkarite klubis on kõik naised minides ja kontsadel tibid ja mehed igavesti ägedad djuudid. Mina olin ikka nii nagu tavaliselt pärast tööd levikas, papud, teksad, maika ja siis minust peajagu lühem indu, kes kargab oma väheke veidrat bollywoodi tantsu. Vihtusime nagu pöörased. Tutvusin seal ühe maroko poisi Mimiga, kes oli väga noore Demis Roussose moodi ja kelle silmad olid meeldejäävalt targad. Ta oli seal ehk ainus, kellega juttu puhuda, sest teised tundusid kuidagi noored-noored. Vaimu on vähevõitu, väikekodanlus lokkab. Kuulan juhuslikult praegu vennaskonda ja mõtlen, et kui mina noor-noor olin, siis sai ikka vaimselt aega veedetud;) Heh, siit distantsilt tundub mulle Tallinn vaimseim linn üldse. Siinsed plussid on mulle juba tuttavad, kuid miski veel takistab mul seda sõnastamast. Ja need plussid on nii tugevad, et tahaks siia kohe pikemaks jääda. 
   Päris huvitav otsus EKA kinni panna, ei tea, mismoodi siis kunstielu sündima hakkab. Miks mitte!? Ma ei hakka rääkima oma pettumusest EKA suunas, kuid keraamika lõpetajana olen küll õnnelik, et saan nüüd siin nt keraamikuna tööd otsida. Samas on see nii selge peegeldus ühiskonnast, mis on küllastunud. Ma näen küll, et sellisel kunstitegemise viisil, mida ma MA kraadi omandades kunstist teada sain, pole kellelegi mingit tolku. Miks hoida midagi kunstlikult elus? Inimesed tajuvad seda ja miks oma jonni edasi ajada. Kes tahab kultuuri teha see teeb kultuuri, mitte ei võitle. Ega koolid siis kuhugi kao, kui on vajadus, siis tekib ka see koht, kus seda täidetakse ja võibolla palju kaasaegsemal viisil. Minu arvates on see julge otsus surnu maha matta. Ja on põnev oodata, millal uus elu sünnib. Halloo, me siseneme uude ajastusse, kui me praegu oma surnuid maha ei mata, siis millal veel? 
   Jep, kui kuskil on nõudlus keraamika järele, siis on seal ka keegi, kes seda teeb ja kes seda õpetab ja võibolla pole selleks vaja käia ülikoolis. Minu meelest on meil EKAs samamoodi laia ja kitsa silmaringiga inimesi, teevad seal samuti ninni ja nänni, vormitaju ei saa õpetada ja kompositsioonitaju on ka suht tunde küsimus. Meistrilt õpipoisile on igati tehokam: meistril on kindel nõudlus ja õpipoisil kindel tulevik. Ei teki töötute armeed jne. 


   Minu uus nimi on Free Spirit! Selle pani mulle Mimi ja ma arvan, et see on mu hellitusnimi. Mida enamat võiks üks inimene tahta, kui olla VABA HING!


   Kes pole veel näinud, siis vaadake "Kerge Rõõm"youtubest. Minu seltskond! 

3 comments:

  1. Kirjutan alla Sinu mõtetele ja uus nimi VABA HING meeldib väga. Jätku avastamisele ja rõõmu!

    ReplyDelete
  2. Oled see, mis sa sööd - sööd siga, oled notsu, sööd kana, siis kaagutad, sööd tomatit, oled tomat. Nii see toiduahel käib :)

    ReplyDelete
  3. Ei, loomadel on hing aga taimedel on haldjad, kes hoolitsevad taimede eest ja kes annavad inimestele vilju;D Aga hing on ka loomal haige ja suremise piinad jne. Aga taim ei sure minu pärast. Kuidas sa siis aru ei saa. Olen jah tomat, aga see on palju meeldivam.

    ReplyDelete